Tuesday, April 12, 2011

Dum Maaro Dum- Reviewed!


I’m guessing your reaction is, Huh? Movie release ho gayi? Hehe no. It doesn't release until 10 days from now. This is another of my advance reviews so I can gloat like the Headlines Today wala’s of ‘Yes, folks....THIS is where you heard it first’.

Dum Maaro Dum comes as an ‘inspired’ version of the Hollywood counterpart ‘Traffic’ starring the ‘critically acclaimed’ Abhishek Bacchan. Why do I use those words in single quotes? Well, because this ‘cool accent- Get Idea- Thank God my dad’s a star’ dude has managed to get things consistently wrong....from Drona to Raavan to Khele Hum Jee Jaan se to Game...flop after flop after flop, you start to think, Wow! This guy must be made of Sona Chaandi Amritpraash!
Yep, acting ain’t no Bhangra baby! :P

Before the post mortem, I would like to divide this movie’s audience into three broad categories,
1- The type who compulsively watch every movie. They might actually end up liking it cos I can guarantee, in their time killing career, they may have seen much muchh worse ones. I mean, what with movies starring Mimoh Chakraborty or Himesh ji’s Kajra! Oh silly me! That crashed even before hitting the theatres. :o

2- The second one is for those tagged by friends. I can totally feel my sympathy rooting for them. What can I say, life’s like that! :-(

3- Jeez Louise! Are you kidding me? This segment is for the empty chairs in the multiplex! I mean what kind of person in their right mind could actually ‘like’ Abhishek Bacchan AND Bipasha Basu???

The Plot- This comes as a story of 6 people who meet in Goa, get involved with the drug mafia and turn their lives into a run for your life, mummyyy bachao bachao, hotchpotch.

What’s hottt!
Deepika ka item number- Ok I must admit, until Munni and Sheila I thought myself to be quite open- minded to accept any form of bold and raunchy numbers. This track here however raised the bar to a whole new level and as cool I’d like to think I am, it kinda knocked me over with my mouth open in mid sentence to a ‘hawwwww!’
*Yess, I’m a girl and I’m straight*

Prateik Babbar- Ever since his appearance in what the Sentosa natives may call ‘Dobigaught’; friends, Mumbaikars and countrymen have actually started taking him pretty seriously. Also, lurking in the wardrobe are remarks of his star parents which I’m not so sure is a good thing. I mean, look what that has done to ‘Abi Baby’.
All the same, I do think he would come as a mood lifting element in an otherwise fit for the dumps package.

Dolby 7.1 Surround sound- This, it seems is the first Indian movie ever to have that. Ok lemme be honest. I don’t even know what it is!

What’s NOT hot!
Aditya Pancholi- Ewwwww! I didn’t even know he existed! Also, the last time I remember, he was in the middle of some high on dope controversy. Aha! So they wanted the movie to be absolutely life like. Numm nummm...okies! Me gets it now!

Rana Daggubatti- First of all what kind of a name is that? Supposedly a Telugu actor paired alongside hamaari Bipasha ji. Anyway, the last time we heard of a certain Harman Baweja, he came down like a pack of cards given his resemblance to Hritik Roshan.
The Rana chap looks like a clone of Shabbir Ahluwalia! Need I say more?
Nope nope. I see no hope for you my man!

Controversiesssss- The movie has already been dragged into this rigmarole of Dev Anand objecting to remixing his movie song as their title track. Course, he saw the video and we heard from him no more. Ahem!
Also, there was the case for the movie trying to tarnish Goa’s ‘clean image’ and derogatory remarks to the women of Goa which has created ripples at the State level and gone knock knock to the High Court.

Drugs, a flop cast with no ‘Dum’, crappy story and now hardcore politics...Oye hoye...they’ve been there and rocked that!

Star rating- Zero. *BECAUSE I HAAAATE Abhishek!!*
My take- Avoid!!! If you musttt watch it though, then I reckon you ensure leaving your sanskaar in a neat pile at the PVR doorstep. :P

33 comments:

Harish said...

Nice review, or preview.. whatever you like to call it.. AB baby is out to break Mithunda record of consecutive flops. All those guys who want to make some black money, into white can make movies with him. .

Blasphemous Aesthete said...

LOL.

I ain't watching it. Pakka!
Talking about your Abi baby, he's pulled off a few hits too, like Dhoom and Dus, though number of flops outnumber the number of hits.

Cheers,
Blasphemous Aesthete

subtlescribbler said...

haha...I m not much into the lateshttt movies apart from wht my frnds tell me...but this is gonna be a 'must NO watch' :D

sarah

Sadiya Merchant said...

@ harish- hehe yea makes sense. he may even win a guinness recrd fr dat.

@ anshul- dus was a hit????? noooo. d only thing i recollect abt dat movie was my cousin sayin it was mind numbinglyyyy God awful!
dhoom - yea- i gues its counted. bt den again....der was uday chopra in it too. wen u hav 2 veterans like dat, its difficult to bifurcate d success element ;)

@ sarahhhh- hehe dattt i think is a very wise decision :-)

Noor-ul-ain Hanif said...

ahan!! wow visiting your blog first time and its simple awesome will visit it again that's y following it ;) It just love your writing style!!

Sadiya Merchant said...

@ noor- ul- ain- thnx so much! :)
i love your name!!!!!! :-)))

anummunaf said...

GOSH! that is so amazing but on the movie part i m very bad at knwing each n every character
but the written part is so awsome :)

Kiran Ashraf said...

well i am in the haters club since i watched the promo of the title song....dosent even sound good. and Abhi baby...yuck...leave or u will kill all of us someday with yr pathetic acting. I am not at all looking forward to this movie and aftr reading this post..i will proabably advice ppl to take sleeping pills and then dare to watch this horror. loved yr blog grl.following it: )

Sadiya Merchant said...

@ anum- hehe thnxx n trust meee knowin dis movie's characters is plain nonsens value unless u want to take a rib at it ;)

@ kiran- hiee!
i knoooooo! sooo sooo agree wid u on dis! its like sum movies have 'flop' written all over dem n deres no brownie points fr guessin whos in d lead role fr dat :)

Saket Dabi said...

Mahaan ho tum ! :) :) truely madly deeply agreed to ur review :P
sunn mujhe apna mail id do.

Perception said...

The movie stars Abhishek, i guess the producers dont want you to see it or they would have wisen up..the last time Abi gave a good performance was in Yuva..time for him to get his acts straight..

cloud nine said...

hahaha...nice Under-view;) I loved reading this post, as i too hate Bachchan Jr! Hey Sadiya, i have awarded you The Versatile Blogger in my post-http://cloudninetalks.blogspot.com/2011/04/to-be-or-not-to-bethe-versatile-blogger.html
Do visit the post to claim your award and keep the chain moving:)

Sadiya Merchant said...

@ saket- :P

@ perception- emm well...to be frank wid u, i saw yuva on a pirated cd *yesss! bt nt in india so its cool*, and d print was sooooo awful dat i cudn understand anythin barrin d fact that der was a lot of violenc n i dunno abt abhishek's actin bt his 'look' wasnt very good..dattt i remembr vividly!

@ nivedita- heyyy! yea i believe der r enuff ppl to make a club now...only he dusn deserv it!
n thnx sooo much :)
its really so sweet of u!
wil do a post soon Inshallah!

Purba said...

You missed Rana Daggubati, the southern import - he is uber hot!

Bachhan's Junior's star is on the descent. Sad considering he showed so much promise in Guru.

Siddhartha Joshi said...

Quite a preview! I kind of belong to the first category...watch any thing as long as its running and I have time/ money :)

And I kind of feel bad for the AB baby...he has made terrible career choices, anyway I will give him one more chance. This is nothing considering I gave Akshay Kumar one of his last chances a couple of days back in Thank You (and needless to say he failed miserably)...

BlogJunta said...
This comment has been removed by the author.
Md. Muddassir Shah said...

I am not much of a movie buff but liked the way you wrote it :)

Also you have a got a nice theme. Thinks its time I get back to blogging and change the look of my blog too :)

Sadiya Merchant said...

@ purba- :(...but i didnt!
i really thinks he looks like shabbir ahluwalia :o

@ siddhartha- yeaa ur rite! he got all the wrong movies n its not his fault dey ended so bad....But den again, its not our fault eider na :o
hehe thank u? aftr aisha n i hate love storys, i decided d nex tym sonam kapoor showed up, id pass

@ blogjunta-
1- i dint kno u comment on blogs.
2- i din kno u comment n den delete dem.
3- irritated n angry??? fr wat?
*okies the me is the confused*

@ muddassir- thnx man!
theme toh i searched n searched n searchedddd n kya bataooo kitnaaa searched!!!
neway yea ur rite....nice post frm ur end overdue...theme looks alrite tho :)

Samadrita said...

I hate Abhishek Bachchalan too. But unfortunately enough the movie seems to be getting good reviews now. Arrrggghhh!

Meera Sundararajan said...

Well I used to an avid watcher of Hindi movies but these days I find that they are all like each other- so I dont waste my time. I think both Abhishek and his wife suck. They do better acting off screen than on screen. And about Prateik the guy seems to be embarrassed about him mum. He has dropped the Smit from his name and read an interview where he said " She is gone so why do you keep linking me with her" Guess if she had been alive she would have had her uses!

Sidrah said...

oops.. so its a big no-no then. Waise I hardly watch bollywood movies.. only some of them are tolerable. Item numbers.. ufff.. I don't like =/

Good post btw!

The Xeno said...

Ha ha! Sorry my head just rolled off my shoulders and bounced down the basement staircase.

I've mentioned you here.
http://bit.ly/eHzzHC

chirag said...

nice review of the movie
as when i heard song dum maroo dum of this film
i know that there is more coming in this film and
u also told that to leave sanskaar at doorstep of PVR.

Sadiya Merchant said...

@ samadrita- mus b cos of deepika. or dey may hav been given free Idea subscription for a yr :o

@ meera- numm nummm...well dunno abt dat bt i thot prateik was very good in jaane tu ya jaane na. frankly, he has enuff potential not to need any tag.

@ sidrah- hehe im a tohooootal bollywood pankha! eat, sleep n grow up on movies. item numbers...well depends given its nt for family viewing *wen dey r together dat is*

@ the xeno- den run! :P
thnx btw!

@ chirag- lol! yep ur supposed to take me very seriously man! aftr all i dont write dese posts for fokat ka time pass u know. social message n all! *earnest eyes*
thnx fr dropping by! :-))

Buzz said...

I once wrote a one-liner for Abhishek. Glad to find it hold true through your review: 'Amitabh Bachchan's son doesn't like to be known as Aishwarya Rai's husband.'

Thanks from saving me from my date plans. :)

AbhiLaSH RuHeLa said...

nice post..

400th BLOG of my BLOGGING CAREER. A feat achieved by very rare bloggers. Plz read it and do comment on it to make it the most successful Blog of my career.
http://www.bloggerabhilash.info/2011/04/400-blogs-in-619-days-with-1650.html

Sadiya Merchant said...

@ buzz- hehe gud one!
no problem :)

Cardinal Ruby said...

thoroughly entertaining :P

Sadiya Merchant said...

@ cardinal ruby- she likes meeee...she really reallyyyyy likes meeeeeeee! :P

Alka Gurha said...

Saw the movie and Rana rules...Bips is hot.Movie is a taut thriller.
Great review.

Sadiya Merchant said...

@ alka- okayy! mostt reviews seemed to compliment rana's role. i don really wanna watch dis one bt if he is as gud as ppl say, den most certainly he'd be makin an appearence in another movie real soon.
nothin succeeds like success ;)

Blogger said...

Are you sick from looking for bitcoin faucets?
Triple your claimed satoshis with this new BTC FAUCET ROTATOR.

Blogger said...

In my consideration, the ultimate Bitcoin exchange service is YoBit.